در گزارش گل پیچ مطرح شد؛
محیط زیست استفاده از موتورهای برقی را ترویج کند
به گزارش گل پیچ رئیس پلیس راهور بر پیشگام شدن محیط زیست در ترویج استفاده از موتورهای برقی تصریح کرد و اظهار داشت: حتما باید چاره ای برای قیمت باطری این موتورها اندیشید.
به گزارش گل پیچ به نقل از مهر، مهم ترین خصوصیت موتورهای برقی، آلوده نبودن آنها از یکسو و از طرفی سرعت محدود آنها است؛ در چند مطلب قبلی که در همین رسانه منتشر گردید به اهمیت ترویج استفاده از موتور برقی در جهت کاهش آلودگی هوا پرداختیم.
مهمترین مزیت موتورهای برقی ایجاد آلودگی کمتر نسبت به موتورهای بنزینی است
سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت و گویی که پیشتر با خبرنگار مهر داشت، اظهار داشت: «این حرف که استفاده از موتور برقی می تواند در کاهش آلودگی هوای پایتخت تاثیر مثبت داشته باشد، کاملاً منطقی است اما این نکته هم مهم می باشد که موتورسیکلتی که می خواهد جایگزین موتورسیکلت های فعلی باشد باید حوزه های ایمنی آن، ترمز، تجهیزات فنی اش به صورتی باشد که در حوادث صدمه کمتری بزند.»
وی در بخش دیگر این مصاحبه بیان نمود: «از مهم ترین مزیت های این موتورها این است که آلودگی کمی ایجاد می کنند، مزیت دیگر آنها این است که لرزش بسیار پایینی دارند، چون آن مکانیزم رفت و برگشتی موتور حذف گردیده است. بحث ارزان بودن موتورهای برقی هم مطرح است که پول انرژی کمتری می دهیم و به صرفه تر است.
ایراد اصلی در موتورهای برقی بالا بودن هزینه تعمیر آن است. مشکل دیگر مساله برد است، اگر برد را بالا ببریم، حجم باتری را باید افزایش دهیم که سبب افزایش قیمت و مصرف انرژی بیشتر می شود.»
سازمان محیط زیست باید در امر «موتورهای برقی» پیشگام شود
در همین راستا، سردار سید کمال هادیانفر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که ترویج استفاده از موتور برقی امر خوب در جهت کاهش آلودگی هوا است، اظهار داشت: سازمان محیط زیست باید به ترویج استفاده از موتورهای برقی ورود کند و در این حوزه پیشگام باشد.
وی اضافه کرد: البته مشکلی که در بحث موتورهای برقی مطرح است، قیمت باطری آنها است چونکه ۴۰ تا ۵۰ درصد قیمت این موتورهای در ارتباط با باطری هایشان می شود.
رئیس پلیس راهور بیان نمود: همان گونه که اغلب کارشناسان هم مطرح کرده اند میزان آلایندگی موتور برقی نسبت به بنزین سوز کمتر هست.
هادیانفر خاطرنشان کرد: در ایران تعداد زیادی شرکت داریم که موتور برقی تولید می کنند که بخشی از این موتورها در بعضی نقاط کشور مانند جزیره کیش و قشم استفاده می شود.
به گفته وی هنوز استفاده از موتور برقی در ایران رایج نشده و کاربران ترافیکی اقبال چندانی به استفاده از موتور برقی ندارند و همینطور بیشتر تولید کنندگان موتور تمرکزشان بر تولید موتورهای بنزین سوز است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص این که آیا برای شماره گذاری موتورهای برقی مشکلی داریم، اظهار داشت: خیر، اگر این موتورها استانداردهای وزارت صنعت و سازمان محیط زیست را داشته باشند شماره گذاری آنها مشکلی ندارد.
منبع: golpich.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب