گل پیچ GolPich
رییس پناهگاه حیات وحش عباس آباد اصفهان عنوان كرد؛

جزییاتی از مشاهده مستقیم یک پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد

جزییاتی از مشاهده مستقیم یک پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد گل پیچ: رئیس پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین از مشاهده مستقیم یک قلاده پلنگ نر در این منطقه حفاظت شده خبرداد.



محمدرضا حلوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: بعد از بارها ثبت تصاویر پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد، هفته گذشته حین گشت زنی با خودرو در منطقه متوجه حضور یک قلاده پلنگ شدیم.
وی توضیح داد: روز ۲۶ شهریور هنگام غروب آفتاب در حال بازگشت به پاسگاه محیط بانی از یک مسیر صاف در منطقه عباس آباد، مشکوک شدیم و زمانی که خودرو را متوقف کردیم و گردوخاک کمتر شد، مشاهده کردیم که یک پلنگ روبه روی خودروی ما خوابیده است.
رئیس پناهگاه حیات وحش عباس آباد اشاره کرد: این شرایط نشان دهنده امنیت منطقه است که پلنگ با وجود تردد خودروی محیط بان آرام خوابیده بود.
حلوانی اضافه کرد: این پلنگ نر بوده و این که آیا قبل تر هم در منطقه مشاهده شده یا فردی جدید است، نیاز به بررسی و مقایسه تصاویر پلنگ های این منطقه دارد.

وی اظهار داشت: این پلنگ با چهار پلنگی که تصاویر آنها دو ماه پیش در منطقه عباس آباد توسط دوربین های تله ای ثبت گردید، متفاوت می باشد چونکه آن چهار قلاده پلنگ یک ماده و سه توله بودند.
رئیس پناهگاه حیات وحش عباس اباد با اعلان اینکه تا حالا جمعیت پلنگ های این منطقه سرشماری نشده است، اظهار داشت: باتوجه به وسعت ۳۰۵ هزار هکتاری منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش عباس آباد، بنظر می رسد که بالاتر از ۱۰ قلاده پلنگ در این منطقه وجود دارد اما این مهم باید کارشناسی شود.
حلوانی اظهار داشت: طی چهار سال اخیر، هر سال تصاویر جدیدی از توله های جدید با دوربین دستی و تله ای در عباس آباد تصویربرداری و ثبت کردیم.
به گزارش گل پیچ به نقل از مهر، پناهگاه حیات وحش عباس آباد بواسطه شرایط توپوگرافی، تنوع زیستگاهی، موقعیت جغرافیایی و همین طور بکر بودن آن، بهترین زیستگاه انواع گربه سانان خصوصاً پلنگ تلقی می شود.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد در شرق استان اصفهان و در عرصه شهرستان های نائین و خور و بیابانک سال ۱۳۷۸ منطقه شکار ممنوع گردید و به سبب تنوع گونه های جانوری و گیاهی و زیستگاه های منحصر بفرد سال ۱۳۸۹ با وسعت ۳۰۵ هزار هکتار از منطقه شکار ممنوع به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت.


منبع:

1403/07/03
12:28:12
5.0 / 5
180
تگهای خبر: آب , باد , تردد , حفاظ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
گل پیچ - GolPich
golpich.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل پیچ محفوظ است

گل پیچ

فروش دسته گل و سبد گل