گل پیچ GolPich

برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته ای که گذشت

برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته ای که گذشت گل پیچ: از بارندگی های شدید در ژاپن گرفته تا ثبت حدود 30 هزار مورد مشکوک «آبله میمونی» امسال در آفریقا همچون مهم ترین رویدادهای دنیا در عرصه اجتماعی طی یک هفته گذشته بودند.


به گزارش گل پیچ به نقل از ایسنا، حوادث مختلف، یافته ها و موضوعات مهمِ حوزه سلامت و اتفاقات و مناسبت های محیط زیستی در سرتاسر دنیا هفته گذشته نیز در صدر رویدادهای اجتماعی جهان قرار گرفتند.
رخدادهای دیگری چون شناسایی سویه مسری «آبله میمونی» در هند یا اقدامات مقابله با کرونا همزمان با تغییر فصل در آمریکا بخش دیگری از اخبار برگزیده اجتماعی در جهان طی روزهای اخیر هستند که در ادامه مهم ترین این رویدادها را به اختصار مرور می کنیم:
بارش های سیل آسا در ژاپن یک کشته و چندین مفقود برجای گذاشت
در پی بارندگی شدید که منجر به جاری شدن سیل و وقوع رانش زمین در منطقه «ایشیکاوا» در ژاپن شد، یک نفر کشته و هفت تن دیگر نیز مفقود شدند.
آژانس هواشناسی ژاپن (JMA) روز شنبه بالاترین سطح هشدار خودرا برای منطقه ایشیکاوا بدنبال بارش های سیل آسا صادر کرد.
بالاتر از ۴۰ هزار نفر در چهار شهر بعد از طغیان چندین رودخانه در این منطقه دستور تخلیه دریافت کرده اند.
تیراندازی در «آلاباما»ی آمریکا ۴ کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت
پلیس ایالت «آلاباما»ی آمریکا می گوید در یک رشته تیراندازی در شهر «برمینگام» دست کم ۴ نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.
بگفته یکی از نیروهای پلیس این شهر، چند مهاجم به طرف گروهی از مردم در یکی از مناطق تفریحی شهر شلیک کردند.
پلیس جسد ۲ مرد و یک زن را در صحنه این واقعه پیدا کرده و قربانی چهارم نیز بر اثر به هدف خوردن گلوله در بیمارستان جان باخته است.
تیم تحقیقات پلیس درحال بررسی این مسئله است که آیا مردان مسلح به سمت قربانیان پیاده رفته و مبادرت به تیراندازی کردند یا هنگام عبور با ماشین به طرف آنها شلیک کرده اند.
اقدامات مقابله با کرونا همزمان با تغییر فصل در آمریکا
با سرد شدن هوا و احتمال افزایش موارد مبتلاشدن به کرونا از این ماه، آمریکایی ها می توانند کیت های رایگان تست کووید-۱۹ را سفارش دهند که به خانه هایشان پست می شود.
طبق این برنامه خانواده ها در ایالات متحده می توانند حداکثر چهار آزمایش سواب بینی را سفارش دهند.
آژانس بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده که بر این برنامه نظارت دارد، هنوز تاریخ دقیقی را برای شروع سفارش اعلام نکرده است.
سخنگوی این آژانس گفته است این آزمایش ها انواع ویروس های فعلی را شناسایی می کنند و می توانند پیش از فصل تعطیلات، زمانی که افراد برای جشن سال نو دور هم جمع می شوند، سفارش داده شود.
عوامل افزایش سکته های مغزی در جهان
یک بررسی جدید نشان میدهد آلودگی هوا و افزایش دما تعداد سکته های مغزی را در سرتاسر جهان افزایش داده است.
مقاله ای که در مجله «لنست نورولوژی» انتشار یافته است، نشان میدهد تعداد افراد دچار سکته مغزی در جهان طی سه دهه گذشته به شدت بالا رفته است و آلودگی هوا، افزایش دما و عوامل (factors) سبک زندگی به این افزایش کمک کرده اند.
هم اکنون، سکته مغزی سالانه نزدیک به ۱۲ میلیون نفر را درگیر می کند و سبب هفت میلیون مرگ می شود.
ممنوعیت استفاده از تمام کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های «کالیفرنیا»
بنابر قانون جدید از این پس در صندوق های فروشگاه های موادغذایی در ایالت کالیفرنیای آمریکا هیچ نوع کیسه پلاستیکی به مشتریان عرضه نخواهد شد.
برمبنای قانون جدیدی که روز یکشنبه توسط «گاوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا به امضا رسید و به سبب آن استفاده از تمامی انواع کیسه های خرید پلاستیکی ممنوع می شود، از این پس «کاغذ یا پلاستیک» گزینه ای در دسترس مشتریان در فروشگاه های مواد غذایی این ایالت نخواهند بود.
کالیفرنیا قبلاً خرید کیسه های پلاستیکی نازک را در سوپرمارکت ها و سایر فروشگاه ها ممنوع کرده بود اما خریداران می توانستند کیسه های تولید شده با پلاستیک ضخیم تر را خریداری کنند که ظاهراً آنها را قابل استفاده مجدد و بازیافت می کرد.
حدود ۳۰ هزار مورد مشکوک «آبله میمونی» امسال در آفریقا ثبت شده است
سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز دوشنبه اعلام نمود نزدیک به ۳۰ هزار مورد مشکوک مبتلاشدن به «ام پاکس» (آبله میمونی) از شروع سال جاری تا حالا در آفریقا گزارش شده است که بیشتر آنها در جمهوری دموکراتیک کنگو بوده است.
این آژانس بهداشتی سازمان ملل در گزارش خود اعلام نمود در این بازه زمانی بالاتر از ۸۰۰ نفر در سراسر این قاره به سبب مبتلاشدن به ام پاکس جان خودرا از دست دادند. بروندی نیز تحت تأثیر شیوع فزاینده ای قرار گرفته است.
ام پاکس می تواند بوسیله تماس نزدیک پخش شود. بطور معمول خفیف است اما در موارد نادر کشنده است. به طور معمول علائمی شبیه آنفلوآنزا و ضایعات چرکی در بدن به وجود می آورد.
شناسایی سویه مسری «آبله میمونی» در هند
مقامات هند روز دوشنبه گفتند نخستین مورد مبتلاشدن به سویه Clade ۱ «ام پاکس» (آبله میمونی) را در یک مرد ۳۸ ساله در ایالت «کرالا» ثبت کرده اند.
رسانه های محلی گزارش دادند وزارت بهداشت این کشور تأیید کرده است که این مرد هفته گذشته از امارات متحده عربی بازگشته است.
بگفته منابع رسمی، وضعیت او پایدار می باشد و این نخستین مورد از سویه فعلی است که موجب شد سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته برای بار دوم شیوع ام پاکس را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام نماید.
قبل از این یک مورد از سویه Clade ۲ در «دهلی نو»، پایتخت هند در یک مرد ۲۶ ساله گزارش شده بود.




منبع:

1403/07/05
12:18:12
5.0 / 5
150
تگهای خبر: آب , آلودگی , باد , بارش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
گل پیچ - GolPich
golpich.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل پیچ محفوظ است

گل پیچ

فروش دسته گل و سبد گل