گل پیچ GolPich
مدیركل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام كرد

توقف فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی

توقف فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی به گزارش گل پیچ، مازندران  مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار داشت: با جدیت تخلفات زیست محیطی کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی را پیگیری می نماییم مقرر شد تا اجرای طرح ساماندهی باطله ها و تایید محیط زیست؛ فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی متوقف شود.



در پی تصاویر انتشار یافته از روستای آهنگرکلای شهرستان قائم شهر بر مبنای سیاه شدن آب رودخانه تلار، عطاله کاویان از جدیت در پیگیری قضایی تخلفات زیست محیطی کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی اطلاع داد.

وی ۲۸ مهر در حاشیه بازدید از محل رانش باطله های کارخانه زغال سنگ البرزمرکزی در گفتگویی با رسانه ها با اشاره به دلیل سیاه شدن آب رودخانه تلار شهرستان قائم شهر اظهار نمود: این آلودگی به علت زغالشویی باطله ها در کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی و رانش شیرابه ها به رودخانه تلار بوقوع پیوست و باعث سیاه شدن رنگِ آب رودخانه تلار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: به دنبال این تخلف زیست محیطی، همکاران اداره محیط زیست سوادکوه فورا به محل تخلف عزیمت کردند و گزارش اولیه آن هم تهیه شد، سپس کارشناسان اداره پایش و پسماند این اداره کل به محل رانش باطله های کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی اعزام شدند و خسارات زیست محیطی وارد شده را ارزیابی کردند.



این مسئول افزود: بعد از تهیه گزارش کارشناسان این اداره کل، در تماسی با دادستان مرکز استان هماهنگی های لازم با ایشان انجام و دادستان استان هم ضمن بازدید و حضور در محل تخلف، دستور توقف فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی را صادر کرد.

کاویان اضافه کرد: شکایت قضایی در روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه به ثبت رسید و مبحث با جدیت تا ارجاع به شعبه دادرسی مورد پیگیری قرار|گرفت.

او همینطور از تماس با استاندار مازندران اطلاع داد و اظهار داشت: در این تماس تلفنی گزارشی از تخلفات دیگر دستگاههای اجرایی در مورد تخلف زیست محیطی کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی به ایشان عرضه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دستگاه قضایی در شهرستان سوادکوه و همینطور استان؛ بخصوص دادستان مرکز استان، ساماندهی مکان فعلی باطله و انتخاب مکان مناسب جایگزین را مطالبه اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران دانست و بر اجرای آن تصریح کرد.


کاویان همینطور بعد از بازدید امروز، از برگزاری جلسه ای با حضور دادستان شهرستان سوادکوه، مدیرکل صمت مازندران و مدیر شرکت زغال سنگ البرز مرکزی اطلاع داد و اضافه کرد: در این نشست مقرر شد فعالیت کارخانه بعد از ساماندهی باطله های موجود واخذ تاییدیه محیط زیست، از سر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، مدیرکل محیط زیست مازندران در رابطه با وضعیت فعلی آب رودخانه تلار اظهار داشت: با عنایت به خودپالایی رودخانه هم اکنون رنگ آب رودخانه بهتر شده است.




منبع:

1403/07/29
09:50:08
5.0 / 5
21
تگهای خبر: آب , آلودگی , حفاظ , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
گل پیچ - GolPich
golpich.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل پیچ محفوظ است

گل پیچ

فروش دسته گل و سبد گل